Metin2 érdekességek!

Minden ami metin:)

KASZTOK


Harcos-testi


a játékosok nagy része ilyennel játszik.
Kezdetben nagyon könnyen lép szinteket, és ezt az előnyét többé-kevésbé
meg is tartja, kb lvl60-ig. Egyes raid-partykban mentalharcosok és
kardsurák közt már fölöslegesnek tartják.



PvP-beli előnye lvl 30-40 fölött gyengül, illetve elvész másokkal
szemben, persze jó felszereléssel és skillekkel megállhatja a helyét sok
mindenkivel szemben.



Fontosabb könyvei botrányosan drágák, mivel ennyire sok body warrior van
a játékban! A könyvárakat az határozza meg, mennyit hajlandók fizetni a
leggazdagabbak, így lvl 40 alatt álmodni sem nagyon lehet róla, hogy
pl. ne a saját magad szerezte Aura of Sword könyveket használd, de talán
még azokat is jobb eladnod.



Készségei területre hatnak, de aránylag könnyen tévesztenek célt - ettől a Dash (Száguldás) bénítása menti meg őket.



Build



VIT és ERŐ szükséges a harcosnak (általában 1:2 arányban szokás, de
mindig arra adjunk, amelyiket kevésnek érezzük), míg lvl 60-nál
mindkettő el nem éri a 90 pontot. Lvl60 harcosnak remélem nincs szüksége
további tanácsra.


Készségek



Egy pontot mindenképp érdemes adni a Dash (Száguldás), Three-Way cut
(Három irányú vágás), Sword spin (Forgó kard) készségekre, így máris
eldöntheted, melyik tetszik.

Az Aura of Sword (Kard Aurája) minden támadás erejét megnöveli (tehát a
többi készségét is), a Berserk (Harci mámor) pedig a futást és ütést
gyorsítja egy időre, de elvileg csökken a védelmed is.

_____________________________________________________________________________________



Mentál Harcos:Közelharc helyett inkább közepes hatótávú
készségeivel harcol, elsősorban védelemre épít. PvE-ben (szörnyek ellen)
kihasználja, hogy általában bármennyi szörnnyel elbír, persze csak a
saját szintjén, vagy kicsit feljebb.



PvP-ben (játékosok ellen) idővel némi előnye lesz rohamos társával
szemben, viszont futkározó mágusok ellen (támadó sámán, BM-sura) még
nála is gyengébb, még lvl 71 vs 49 meccset is elveszíthet. Immune pajzs
ellenében főleg.



Könyvei nem olcsóak, a Strong Body (Erős Test) ára pedig az Aura of Sword-ét (Kard Aurája) követi körülbelül.



Készségei neki sem feltételnül találnak, cserébe két bénító hatású is van, ezek azonban nem 100%-osak.



Build



Nála is olyan arányban kell VIT és ERŐ, ahogy jónak tűnik, de a sok VIT ajánlott.

A sok VIT + erős test mentalokra jellemző, hogy az egyszerű ütések, de
néha még a skillek is alig sebzik őket, persze cserébe gyengébben
támadnak.

Ezért olykor az sem lehetetlen, hogy két mental nem képes egymást megverni párbajban.



Mivel főleg készségeire épít támadásban, fegyvere kard helyett sokszor a
bárd. Ezek bár nagyon lassan ütnek, adnak némi plusz támadóerőt.



Készségek



Minden támadó skillre mehet egy pont, a bénítási esélyt a "fainting effect" jelzi.

Az erős test az egyetlen nem támadó, ez extra védelmet ad fizikai
támadás ellen. Mágia ellen nem működik. A gyorstippben ígért "soha nem
esik el" tulajdonság G1 szinttől működik



WP Sura:A kard sura (kardmágus) elég bonyolult karakter, több
irányba is lehet fejleszteni. Első rangú PvM-es, tehát legnagyobb sikert
akkor érjük el, ha szörnyek ellen kezdjük fejleszteni.

Nagyon lassan érik be, tehát aki gyorsan akar jó eredményt, annak NEM
AJÁNLOM. LvL70 fölött hasonlóan jó védelme lesz mint egy mentál
harcosnak, és olyan erős lesz legalább, mint egy test harcos!



Full PvM kardmágus

Ez a leghatékonyabb szörnyek ellen, játékosok ellen viszont a legpocsékabb. Sok türelem kell, mire a munkánk elkezd kifizetődni.



Státusz:

Kezdetben kizárólag VIT és INT legyen. Az INT elsődleges, mert többet erősít a karakteren (lásd a skileknél) mint az ERŐ.

VIT természetesen a védelem miatt szükséges.

Javasolt arány: VIT:INT 1:2 (azaz 2x annyi INT) amíg meg nem telik mindkettő (90 pont).

Mikor mindkettő megtelt, újra el kell gondolkodni, mit is szeretnénk. Ha
ERŐ-vel megyünk tovább, akkor metinek/főnökök ellen lesz egy kis
előnyünk (óriási támadóérték). Ha ÜGY-et pakoljuk, akkor meg jelentősen
több szörnnyel bírunk el egyszerre (a támadóérték ekkor sem gyenge!).
Mire lvl60 fölé jut egy sura, el tudja dönteni melyik a neki való
Mosolyog



Skillek:

1. Mester: Elvarázsolt Penge

2. Mester: Félelem

3. Mester: Elvarázsolt vértezés

4. Mester: Sárkányörvény

5. Mester: Ujjcsapás



Szükség esetén a sárkányörvényt a Félelem után is megcsinálhatjuk, de
hamarabb nem ajánlott! Az ujjcsapást nyugodtan hagyjuk a végére,
szörnyek ellen használhatatlan Mosolyog



Ilyen felépítéssel kezdetben (lvl45 fölött) lóhátról leszünk a legjobbak, minél hamarabb szerezzük meg a warlovat!



Full PvP kardmágus

Ezt csak bátrabbaknak ajánlom. Aki teljesen PvP-re épít karaktert,
sokkal jobban jár egy Fekete Mágussal. A kard sura végig gyengébb lesz
tőle, de idővel szörnyek ellen is nagyon jó lehet (mindenesetre a
hasonló harcostól mindenben jobb lesz Mosolyog). Mindenképp érdemes
mérlegelni!



Státusz:

Mivel a védő készségeket sokáig hanyagoljuk, sok VIT-re lesz szükség a
megfelelő védelem érdekében. Kezdetben VIT-et és ERŐt-t rakjunk, 2:1
arányban (több VIT) majd tele VIT után ERŐ:INT 2:1-et. Több INT-el is
próbálkozhatunk (1:1), jelentősen erősít a skilleken ám ekkor a
kardcsapásaink gyengébbek lesznek; ez egyéni ízlés kérdése.



Készségek:

1. Mester: ujjcsapás

2. Mester: sárkányörvény vagy varázslatkioltás

3. Mester: varázslatkioltás vagy sárkányörvény

4. Mester: Elvarázsolt penge

5. Mester: Félelem (sokan a vértezést javasolják, de a félelem jobban véd és többfunkciós!)



"Hibrid" kardsura

Ez a fenti 2 variáció keveréke bizonyos fokig, közepes teljesítményt
nyújt szörnyek és játékosok ellen is (eleinte). A Test harcostól jobb
teljesítményt nyújthat mindenesetre!



Státusz:

VIT és INT 1:2 arányban. Tele INT után VIT és ERŐ 1:2 arányban.
Bátrabbak tehetnek az ÜGY-re is pár pontot a jobb kitérés érdekében, de
kezdőknek ezt nem javaslom Mosolyog



Készségek:

1. Mester: Elvarázsolt Penge

2. Mester: Sárkányörvény

3. Mester: Ujjcsapás

4. Mester: Félelem

5. Mester: Elvarázsolt vértezés

____________________________________________________________________________________________________



BM Sura:Félelmetes erejű karakter, a kezdetektől fogva
lealázhatja sajátszintjének harcosait, ninjáit, meg végülis bárki mást
(hasonlóanfelszerelve, persze). 1-1 elleni harcban a legjobb, persze
másképp isépíthető. Azért vigyázzunk, bármikor előkerülhetnek holmi
vadállatgazdag harcosok +9 szerelésben Méltó ellenfele lehet az íjász,
vagy egyes sámánok, de inkább csak magasabb szinteken.

Egy nagyobb és egy kisebb hátránya van: borzasztó rosszul szintel és
farmol (kezdetben még jó, de pl metinek ellen mindig gyászos) és PvP-ben
néha sok drága kék pot kellhet, hogy kihozzuk belőle a maximumot (ami
viszont nem kevés!).



Itt jegyezném meg, piros és kék potból is a kicsi jön ki a legolcsóbban,
a nagyobbakat csak a kényelmük és a helyhiány miatt érdemes venni
(kevesebb kell belőle).



Előnye kardsura, tőrninja és harcosok ellen elsöprő, akár az íjászé. A mentálharcos híres Erős Teste mágia ellen hatástalan!!

Azért vannak helyzetek, ahol nagy gondban van.. erről a készségeknél.



Építése



VIT és INT szükséges, amíg mindkettő meg nem telik.Általában az 1:2
arány a divat, esetleg ügyesebbek a full INT-et (1-2ilyen suráról
hallottam, ők dícsérték).

Láng lelkével kb 2:3 arányt találtam a legjobbnak, ennél kevesebbVIT-tel
egyre több harcos vert meg, majd ismét több VIT-tel javult ahelyzet.

60. szinten, teli VIT és INT után ÜGY-et adjunk, tovább erősíti
askilleket, növeli a védelmet, kitérést! A ERŐ úgysem érne semmitmagában
azon a szinten, mikor mindenki 500+ védelemmel rohangál...



Persze a harci ló után egy kis forint-befektetéssel variálhatunkVIT-INT
és VIT-ERŐ buildek között ha egy ideig szintelgetni szeretnénk.



Tartsuk észben, hogy a kard ellenére ez egy mágus! Fegyverét
inkább"varázspálcának" használja, kiválasztásnál a mágikus
értékrefigyeljünk! Lvl 25-től párban jönnek a kardok, és mindig a suráké
azelső. Tehát a 32-es kard a 25-ösnek "harcos" megfelelője!
Egyformák,csak a fizikai és mágikus erő van felcserélve rajtuk. A
Telihold-kardalapjában véve szintén a surának kedvez, annál a
készség-értékrefigyeljünk vásárláskor.

Ezüst, Másfélkezes, Véres, Repülő varázsló, stb a surák kardjai. A
jómágust nem érdekli, mekkorát üt vele (lovon úgyis kap jó sok
ERŐ-t.Lóról szinteléshez viszont érdemes egy harcos-kardot
felplusszolni,hacsak nincs jó FMS-ünk)



Láng lelke: A harcosok szerint utálatra méltó dolog, ajáték messze
legjobb párbaj-készsége. Ki/be kapcsolható skill, devigyázzunk, mert
újratöltése van, ha kézzel kilövöd, vagy MP-hiánymiatt áll le, egy ideig
nem lehet újra hívni.

Önálló életet él, nem baj ha épp ütik a fejed vagy bénítva vagy, őminden
3mp-ben kiválaszt magának egy célpontot (magától, sajnos sokszora
leggyengébbet vagy épp már haldoklót, de természetesen csak abeállított
PvP-módnak megfelelőt), és beledurrant egy elég szépet.

Emiatt szörnyek közt nem lehet vele normálisan PvP-zni, főleg azokat
támadja. Ha terepen kell verekedni, keress gyorsan szörnymentes helyet!
Ugyanez a helyzet, ha valakit meg akarsz verni a tömegből városban, stb -
el kell csalni üres helyre!


Kegyetlen játékosnak jobb, ha a sarokban kéznél van a PvP-mód
állítómenüpont, csak ezzel lehet valemennyire irányítani a szellemet.

Lóról látszólag működik, de olyankor nem sebez!

Szintelni is jó, ha nagyobb szörnyek ellen megyünk. Márpedig
kezdetbenazok jobb XP-t adnak, aztán majd ott lesz a harci ló a
megnöveltERŐ-vel.



A Sötét kő lassan tüzel és tölt újra, defejlesztve igen erőset üt, tehát
főleg párbaj elejére, vagy céhesháborúba való. Egy ellfenfelet sebez
meg.



A Lángcsapás -ra kell legalább egy pont, mivelcsak ez a skill löki fel
az ellent. Masterelni 3-4 skillként érdemeslegfeljebb, mert bár PvP-ben
jól használható több célpont ellen (is),nagyon be kell gyakorolni,
pontosan milyen messze hat! (Kb lánglelke-hatótáv)



A Szellemcsapás nagyobb területre hat, degyengébb - viszont jó eséllyel
lelassítja az ellelfeleket - ez jóljöhet párhajban is, a harcos ütéseit
kerülgetve. Több karakter ellenharcolva jó taktikai skill, mivel
tömegesen is lassíthat, illetvesebezhet. Könyvét általában fillérekért
lehet beszerezni.



A Sötét támadás egy gyorsan újratöltő és gyorsan elsüthető készség, közepes erővel és lőtávval. Egy ellenfelet sebez meg.


Távolharci Ninja:Saját tapasztalatok alapján szeretnék egy
leírást elérhetővé tenni az íjászról. Penge nindzsa testvérétől sokkal
kiemelkedőbb a harci teljesítménye, akár ’1vs1’-ben, de leginkább a
klánháborúkban és a kisebb-nagyobb birodalmi csatározásokban. Igaz,
PvM-re nem a legalkalmasabb karakter, de megállja a helyét a moncták
ellen is.



A legfontosabb és legelgondolkodtatóbb része az íjásznak a statolás.
Sokak véleménye szerint a 1:2 vit:ügy fejlesztés jöhet csak szóba, ám a
saját tapasztalatom alapján, én erősen ajánlom a 2:1 vit:ügy fejlesztés
megfontolását. Igaz ugyan, hogy sokkal többet kell a karira költeni, de
már az elejétől fogva félelmetes ellenfelet jelent MINDEN karakter
osztály ellen! És igen tisztában vagyok vele, hogy az ügyesség a jó
nindzsa kulcsa (de ne felejtsük el, hogy ez íjász!), míg a hagyományos
fejlesztéssel az elején nehézkesen halad, a 2:1 vit:ügy fejlesztéssel
már az elejétől izmosabb a kari. Ne felejtsük el, hogy a vitalitásból
(ugyan nem sokat) védelmet is kap a karink. Mivel egy alapvetően TP
hiányos kariról van szó, meggondolatlanságnak tartanám a felszereléssel
pótolni a TP-t. A felszerelés túl kevés lehetőséget ad ahhoz, hogy egy
valamire elpazaroljuk.

Ugyanakkor a hatalmas PRO az 1:2 vit:ügy fejlesztés mellett az
olcsósága. Nem igényel igazán jó felszerelést, mert a hatalmas ügyesség
bázisból igenámcsak felugrik a védelem.

És most valóban jogos a kérdés, hogy akkor miért csinálnánk fordítva. A
válasz pedig egyszerű. Ha van rá yangod, hogy jó felszerelést vegyél a
karidra, akkor az elején nagyon könnyen tudsz haladni a játékban, később
pedig már mindenképpen az ügyességet fogod tápolni miután a vita tele
van. Ugyanez viszont nem mondható el az 1:2 vit:ügy fejlesztésről, mert
még jó felszereléssel is döcög az elején. Én az íjászomat 2:1 vit:ügy
fejlesztéssel csináltam, és alig akad ellenfele a szintjén.

Akármelyik fejlesztés mellett is döntünk, ugyanoda fogunk kilyukadni
nagy szinten. A vit és az ügy maxon kell legyen minél hamarabb, az hogy
melyik lesz fullon hamarabb a te személyes megfontolásodon múlik.
Véleményem szerint azonban az oda vezető út egyszerűségét mi választjuk
ki.



A második a sorban a skillezés. Ez talán az íjász legegyszerűbb része. A
leginkább ajánlott (jogosan), a mérgezett nyíl. Ugyan a sebzése nincs
akkora mint a tűznyílnak, de a mérgezése esélye minden szinten nő és
elég hamar el lehet érni egy minimum 40%-os mérgezési esélyt! A második
skill ami mindenképpen kell, a tűznyíl. A legnagyobb sebzéssel
rendelkezik és szintén nem csak egy ellenfélre hat. A harmadik pedig az
ismételt lövés. Ezek fejlesztését lehet variálni tetszés szerint. (Én
nem ebben a sorrenden fejlesztettem a sajátomat, de mindösszesen abból a
megfontolásból, hogy a mérgezettnek és a tűznek a töltési ideje
megegyezik (25mp), míg az ismételtnek csak 15mp, és az ismételt lövés
elég hamar beéri sebzésben a tűznyilat.) A nyílesőt már csak akkor
javasolnám, ha mindhárom előzőleg említett skill M szintre ér. A
pehelykönnyű lépéseket azért, nem említettem, mert véleményem szerint
meglehetősen haszontalan. Kis szinten nagyon kevés mozgási sebességet
ad, és mire odaérne, hogy valóban érjen valamit, már rég a harci
lovunkon fogunk virítani. Csatában pedig nem igazán van rá szükségünk,
mert ha többen vagyunk, akkor a melee karik úgyis barikádot vonnak
elénk, ha pedig ’1vs1’-ben harcolunk, akkor arra kár időt pocsékolni,
hogy futkározzunk, legfőképp azért (akinek van íjásza tudja), mert minél
közelebb van az ellenfelünk annál nagyobbat sebzünk rajta. Így hát
miért futkosnánk amikor bele tudunk 2 centiről engedni egy maximum
sebzést…? A skillezésnél megemlíteném, hogy az íjász ninjának van a
játékban a legnagyobb átlag sebzése. Egy jó íjjal már 30-as szint körül
el tudjuk érni a kb 500!!! –as átlagot! Képzelhetjük kritikállal mire
képes…



Úgy érzem, hogy a felszerelésről nem igazán kell kódexet írni. Egy
nagyon jó kard létfontosságú viszont. A szinteléshez elengedhetetlen.
Lvl 30-tól egy FMS jó átlaggal igen barátságos megoldás. Itt valóban
mindenki a saját szája íze szerint variálhat. Tőrt viszont nem ajánlom,
mert a kaparással nagyon gyenge, legfőképpen, mert nincs skillje hozzá.



Tippek a szinteléshez: Váltó fegyvernek mindenképpen a kardot ajánlom.
Egy ERŐS kard elengedhetetlen része a karinak. Ha egyedül expelünk,
akkor íjjal futkosva magunkra hívjuk a monctákat, amennyit csak tudunk,
majd a tűznyíl és a méregnyíl közéjük engedése után fegyvert váltunk és
addig ütjük őket amíg egy is mozog. A tűznyílnak és a méregnyílnak itt
nagyobb a szerepe mint gondolnánk, ugyanis amikor egy csomóban van a
nép, ez a két skill mindenkire hat egy bizonyos rádiuszon belül. A
méregnyíl pedig egy pillanatra ellöki és elkábítja őket, így kényelmesen
tudunk fegyvert váltani és mire a kardhoz kell nyúlni, a monctáknak jó
esetben már csak fele életük van. Azt hogy hol kell szintelni, milyen
szinten, nem részletezem.

Csapatos expeléshez nyílván nem kell zseninek lenni, hogy tudjuk, hogy a dolgunk a mobok hívása.



Ehhez a karihoz mindenképp javaslom egy „pénzcsináló” kari létrehozását,
amivel metint és medált ütünk, mert hatalmas mennyiségű yangot képes
felemészteni.

Ez a karakter mindenképpen PvP-ben kiemelkedő. Klánháborúkban félelmetes
támogatást nyújtanak és a lovasok ellen hihetetlen a hatékonyságuk.
Sajnos a lassabb fejlődés miatt nem sokan választják, és kevés
játékosban van kitartás akár csak 20-as !!! szint fölé vinni.

Viszont aki ezt a karaktert választja, nagyon jó szórakozást és nagyobb
szinten tiszteletet parancsoló karaktert kap cserébe. Ha jól csináljuk
kevés ellenfele lesz a párbajokban.



Jó szórakozást hozzá.

____________________________________________________________________________________________________



Tör Ninja:Fokozatosan egyre jobban szintelő, PvP-ben inkább
készségekre építő, íjat is használó karakter. Könnyen téveszt mozgó célt
PvP-ben ("missel"), akit ez zavar, nézzen más karakter után! Harcban
talán ő igényli a játékostól a legtöbb ügyességet és időzítést, ami
sajnos nem feltétlenül térül meg.



Jobb Mágus surák és íjászok ellen durva hátrányban van. Menekülő ellenfelet nem nagyon kap el. Könyvei közepes árban maradnak.



Gyakori feladatuk íjukkal összecsalogatni a szörnyeket, ezért keresett,
és olcsón működő party-tagok. ÜGY-re fejlesztve ugyanolyan jól használja
majd az íjat, mint a pengéket - persze készségei csak az egyikhez
lehetnek.



Fegyvere a tőr (lvl 25-től mindenképp). Ez elsőre nehezen érthető az
alacsony számok miatt. A tőr másfélszer annyit üt ugyanannyi idő alatt
(a kiírt támadósebességtől függetlenül), mert kettő van belőle! A
skillek is tőrhöz vannak kitalálva! (A leshely bőven másfélszer akkorát
sebez vele. A villámcsapás épp annyival, hogy egy hasonló kategóriás
karddal még mindig gyengébb lenne. A forgatagon nincs ilyen bónusz,
viszont az csak tőrrel adja be a többszörös kombót!)



Egy hátránya van, PvP-ben a "kaparás" (nem-skill ütések) a lvl65-ös
tőrökig szinte semmit nem ér vele egyenrangú karakter ellen (kivéve
talán a full ERŐ buildet) - de megjegyezném, a kard közepes ütéseivel
sem megyünk többre, mert az közben legyengíti a skilleket!





VIT (életerő): igen furcsa módon nagyon fontos a ninja számára, mind szörnyek, mind játékosok ellen. TP-t és védelmet ad.



INT (koncentráció): nagyjából fölösleges. Nagy kékpot-fogyasztásnál Esetleg érdemes 10 körülig emelni, kizárólag MP-t növel!



ERŐ (támadóerő): alapjában véve másodlagos, a leshelyet erősíti komolyabban és persze a nem-készség ütéseket.



ÜGY (ügyesség): elsődleges. Sajnos alacsony szinten keveset ér, de
később annál többet! A skillek (kivéve leshely) ettől lesznek a
legerősebbek. Növeli a védekezést, a támadást, és a kitérést.



Jobb buildek:



VIT:ÜGY 1:2, teli ÜGY után tovább: VIT:ERŐ 2:1 (AJÁNLOTT)



Kezdetben gyenge, 25. szint alatt inkább kardokat használ. A támadást,
védekezést, TP-t összeadva 45 szint körül már az ilyen ninja tud a
legtöbbet.

Skilljei főleg a Kardforgatag (ami ügyesen használva 3x üt), mellé Leshely, Villámcsapás ajánlott.

A Méregfelhő csak boss-szörnyek leapasztására, vagy 4. PvP-skillnek
ajánlott. Az Álcázást csak akkor érdemes 1 pontnál tovább fejleszteni,
ha ebből szokásod leshelyezni (ez nem mindig jó PvP-taktika).



A kitérés nem "hagyományos" értelemben működik. 90 ÜGY kitérése kb
30%-ot vesz le az ellenség támadásából, és a páncélzatot már csak a
csökkentett támadás éri! Mágia ellen is működik.



ERŐ max., utána VIT.



Egyedül nehezen szintel, közben igen sok TP-potot használ. Leshely, majd
az azt erősítő Álcázás együtt halálos PvP-ellenféllé teszik,
mindenesetre szükséges lesz TP bonus-os cuccokra, ami ritka és drága,
akár Yanggal, akár Forinttal oldjuk meg.

Az egyszerű tőrütései is sebezhetnek komolyat, a többi builddel ellentétben.



ERŐ:ÜGY 1:2



Elég TP bonussal kiegészítve Leshely majd Kardforgatag skillekkel
valószínűleg ő lesz a "legjobb ninja". Mint minden VIT-hiányos karakter,
eleinte nem sok szörnnyel bír el.

Neki van a legtöbb esélye 1 skill-sorozatból győzni, de ő van a
legnagyobb gondban, ha ez nem sikerül. Esetleg két sorozat közt egy
1-pontos álcázással ki lehet húzni.
Pontos ido
 
Radio
<a href='http://adas.lazaradio.hu:8100'>Hallgasd a Laza Rádiót</a>
Laza Rádió
Statisztika
free counters
Online összesen: 3
Vendégek: 3
Felhasználók: 0
Körkérdésünk
Értékeld honlapomat
Összes válasz: 60
Barátaink:
  • Metin2
  • Se rendeles.
  • DDMT2
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Keresés
    Belépés
    E-mail:
    Jelszó:
     

    Shaman:Bár jogtalanul mellőzött szereplők és megérdemelnének két
    külön fejezetet, nem szerettem volna különválasztani őket. A kétféle
    sámán közt nincs jellegzetes különbség, egyszerűen mások a skilljeik.

    Mindkettőnek vannak jó támadó varázslatai, valamint támadást, és védekezést segítő áldásai is



    Fegyvere a legyező és a csengő. Változó arányban jobb a mágikus, és a
    vágóerejük, mindig meg kell nézni, mire van szükségünk. Általában inkább
    a mágiára, természetesen. 35 fölött a csegők a kard szerepét töltik be,
    lovas harchoz.



    Építése



    INT, és másodsorban VIT keveréke, az arány szereptől függ, de legalább
    kétszer annyi INT, mint VIT! Fontos tudni hogy egy sámán lehet támogató
    (buffer) vagy támadó, illetve ezek akármilyen keveréke.



    Az INT itt is az összes varázslatot erősíti az MP-növelés mellett
    (kivpéve Gyorsaság), úgyhogy a csak áldó sámánok minimális VIT-et
    tegyenek, míg az INT teli nincs! Gyakorlatilag lvl5-ig szükséges, míg
    egyedül szintelnek, aztán felvehetők a skillek. Mivel egy jó partynak
    "el kell adni" a tudásunkat hogy "eltartsanak", mindhárom támogató
    készségre kell 1 pont legalább (lássák, hogy sokat kapnak), az első
    master pedig legyen minél hasznosabb.

    Az áldások minden nem-ellenséges játékosra adhatók, és hamar töltődnek újra.



    Párbajban általában gyengébbek kicsit a jól épített BM suránál, de
    fontos szempont, hogy a könyveik olcsóak! A gyógyító a 4. mesterkészség
    (~lvl70) után ('könyörgés, 'hajítás, Kúrálás, 'Gyorsaság) egy kis
    taktikai érzékkel használva a legjobb PvP-karater - persze a jó
    felszerelés nekik is szükséges.

    Az MP-fogyás nem jellemző rájuk.

    A gyógyító előnye a nagy hatótáv, esély a bénításra, a felgyorsított
    mozgás és varázslás, a gyógyítás, tehát jól kijátszva szinte
    verhetetlen.

    A sárkányé pedig a nagy támadóerő nagy területre, kritikus buffal,
    esetleg extra védelemmel. Bónuszokkal 100% kritikus ütést is
    összeszedhet, ezzel a legveszélyesebb és leggyorsabb közelharcossá
    válva. Persze mindez lvl70 fölött értendő.





    Készségek: gyógyító



    Támadás:



    Villámhajítás: hatótávja az íjász-skilleket nem éri be, de nagyobb a suráénál. Kis területre hat. PvP-skill.



    Villámkönyörgés: rövidebb hatótáv, de nagyobb sebzés, nagyobb területre hat, növekvő bénítási esély!

    Először inkább csak szörnyek ellen való skill, de később PvP-ben is
    nagyon jól kiegészíti a hajítást. Több, mint kétszer annyi a
    töltésideje, de ez egy jól gyorsított sámánnál már nem igazán szempont.



    Villámkarom: pont olyan messze lő mint az íjászok, felfejlesztve elvileg sorbamegy 1-2 ellenfélen.

    A nagyobb sámánok szerint ez sem működik túl jól, a sebzése G skillként
    is gyenge. Sokszor a könyve sem olcsóbb, mert mások nem értenek hozzá.
    Legfeljebb 5. M-nek ajánlott, habár egy jól gyorsított sámánnak nem
    biztos, hogy kell harmadik féle lövés (ami ráadásul gyenge).



    Áldás:



    Gyorsaság: Mozgás és készség-újratöltés gyorsítása; 1 ponttal is érhet 6-7%-ot. Fix értéket ad szintenként, az INT sem hat rá.



    Kúrálás: gyógyítás, azonnali hozzáadással (a potokkal ellentétben). Nagy eséllyel tünteti el a lassítást, mérgezést!

    "Negatív sebzésként" működik, tehát a fegyver is erősít rajta.
    Referencia a hatásfokához: lvl 22 M1 gyógyító, full INT + fülbevaló
    (össz 76) fegyver nélkül 958-1058-at gyógyít, egy jó fegyver kb 220-at
    ad még hozzá.

    Sok magas szintű sámán szinte verhetetlen, mert minden 6-8 mp-ben 3000 TP fölött gyógyíthatják magukat.

    Egyesek szerint a kritikus sebzés is működik vele (ami elvileg duplát gyógyítana), erről 70-esek is szoktak vitatkozni.



    Támadás+: ütések erősítése, elvileg a kard-aura elvén, de sokkal
    gyengébb. Állítólag a mágikus támadást nem erősíti, pontosítást kérek.
    Ötödik M-nek is inkább csak akkor ajánlott, ha van kikre ráadni.



    A gyógyító nehéz karakter, a belé fektetett idő könnyen kárba mehet.[az
    idő alatt, mialatt a gyógyítóval foglalkoztam, biztos fejlesztettem
    volna 6-7 szintel feljebb a harcosom...]



    Készségek: Sárkány



    Támadás:



    Repülő Talizmán: az egyetlen távolsági skill, nagy lőtáv.



    Sárkányordítás: legalább egy pontot érdemes tenni rá, fellöki az ellent,
    többször sebez és elég szép területen, sajnos csak helyben.
    Kigyújthatja az ellenfelet, újabb sebeket okozva.



    Sárkánylövés: ez is közvetlen támadás (talán kb 6-8 méter lehet a
    hatótávja, nem sebez olyan messze mint látszik), Ordítással együtt elég
    jó közelharc-sámánt kapunk (ehhez kell 1:2 VIT:INT, netán 2:3 is).
    Nagyot sebez, és akár több ellenfélen is, de gyakorolni kell mozgó
    célpont ellen. Ez is kigyújthatja az ellent.



    Áldás



    Sárkány segítsége: esélyt ad "halálos ütésre" (15 ponttal lvl18 körül
    elérheti a 10%-ot!), ugyanaz mint a kritikus ütés. Kétszeres erejű
    sebzés. A játék leghasznosabb buffja.



    Áldás: védő aurát ad, gyengíti a karaktert ért támadásokat.



    Visszaver: elvileg esélyt ad az ütések visszaverésére, de gyakorlatban
    úgy tűnik, a sebzés egy részét visszakapja az ellenfél. G-n sem találták
    túl hasznosnak.





    Weblap látogatottság számláló:

    Mai: 3
    Tegnapi: 8
    Heti: 24
    Havi: 3
    Össz.: 11 219

    Látogatottság növelés
    Oldal: Kasztok
    Metin2 érdekességek! - © 2008 - 2024 - metinerdekessegek.hupont.hu

    Ingyen honlap és ingyen honlap között óriási különbségek vannak, íme a második: ingyen honlap

    ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

    X

    A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »