KASZTOK
Harcos-testi
a játékosok nagy része ilyennel játszik.
Kezdetben nagyon könnyen lép szinteket, és ezt az előnyét többé-kevésbé
meg is tartja, kb lvl60-ig. Egyes raid-partykban mentalharcosok és
kardsurák közt már fölöslegesnek tartják.
PvP-beli előnye lvl 30-40 fölött gyengül, illetve elvész másokkal
szemben, persze jó felszereléssel és skillekkel megállhatja a helyét sok
mindenkivel szemben.
Fontosabb könyvei botrányosan drágák, mivel ennyire sok body warrior van
a játékban! A könyvárakat az határozza meg, mennyit hajlandók fizetni a
leggazdagabbak, így lvl 40 alatt álmodni sem nagyon lehet róla, hogy
pl. ne a saját magad szerezte Aura of Sword könyveket használd, de talán
még azokat is jobb eladnod.
Készségei területre hatnak, de aránylag könnyen tévesztenek célt - ettől a Dash (Száguldás) bénítása menti meg őket.
Build
VIT és ERŐ szükséges a harcosnak (általában 1:2 arányban szokás, de
mindig arra adjunk, amelyiket kevésnek érezzük), míg lvl 60-nál
mindkettő el nem éri a 90 pontot. Lvl60 harcosnak remélem nincs szüksége
további tanácsra.
Készségek
Egy pontot mindenképp érdemes adni a Dash (Száguldás), Three-Way cut
(Három irányú vágás), Sword spin (Forgó kard) készségekre, így máris
eldöntheted, melyik tetszik.
Az Aura of Sword (Kard Aurája) minden támadás erejét megnöveli (tehát a
többi készségét is), a Berserk (Harci mámor) pedig a futást és ütést
gyorsítja egy időre, de elvileg csökken a védelmed is.
_____________________________________________________________________________________
Mentál Harcos:Közelharc helyett inkább közepes hatótávú
készségeivel harcol, elsősorban védelemre épít. PvE-ben (szörnyek ellen)
kihasználja, hogy általában bármennyi szörnnyel elbír, persze csak a
saját szintjén, vagy kicsit feljebb.
PvP-ben (játékosok ellen) idővel némi előnye lesz rohamos társával
szemben, viszont futkározó mágusok ellen (támadó sámán, BM-sura) még
nála is gyengébb, még lvl 71 vs 49 meccset is elveszíthet. Immune pajzs
ellenében főleg.
Könyvei nem olcsóak, a Strong Body (Erős Test) ára pedig az Aura of Sword-ét (Kard Aurája) követi körülbelül.
Készségei neki sem feltételnül találnak, cserébe két bénító hatású is van, ezek azonban nem 100%-osak.
Build
Nála is olyan arányban kell VIT és ERŐ, ahogy jónak tűnik, de a sok VIT ajánlott.
A sok VIT + erős test mentalokra jellemző, hogy az egyszerű ütések, de
néha még a skillek is alig sebzik őket, persze cserébe gyengébben
támadnak.
Ezért olykor az sem lehetetlen, hogy két mental nem képes egymást megverni párbajban.
Mivel főleg készségeire épít támadásban, fegyvere kard helyett sokszor a
bárd. Ezek bár nagyon lassan ütnek, adnak némi plusz támadóerőt.
Készségek
Minden támadó skillre mehet egy pont, a bénítási esélyt a "fainting effect" jelzi.
Az erős test az egyetlen nem támadó, ez extra védelmet ad fizikai
támadás ellen. Mágia ellen nem működik. A gyorstippben ígért "soha nem
esik el" tulajdonság G1 szinttől működik
WP Sura:A kard sura (kardmágus) elég bonyolult karakter, több
irányba is lehet fejleszteni. Első rangú PvM-es, tehát legnagyobb sikert
akkor érjük el, ha szörnyek ellen kezdjük fejleszteni.
Nagyon lassan érik be, tehát aki gyorsan akar jó eredményt, annak NEM
AJÁNLOM. LvL70 fölött hasonlóan jó védelme lesz mint egy mentál
harcosnak, és olyan erős lesz legalább, mint egy test harcos!
Full PvM kardmágus
Ez a leghatékonyabb szörnyek ellen, játékosok ellen viszont a legpocsékabb. Sok türelem kell, mire a munkánk elkezd kifizetődni.
Státusz:
Kezdetben kizárólag VIT és INT legyen. Az INT elsődleges, mert többet erősít a karakteren (lásd a skileknél) mint az ERŐ.
VIT természetesen a védelem miatt szükséges.
Javasolt arány: VIT:INT 1:2 (azaz 2x annyi INT) amíg meg nem telik mindkettő (90 pont).
Mikor mindkettő megtelt, újra el kell gondolkodni, mit is szeretnénk. Ha
ERŐ-vel megyünk tovább, akkor metinek/főnökök ellen lesz egy kis
előnyünk (óriási támadóérték). Ha ÜGY-et pakoljuk, akkor meg jelentősen
több szörnnyel bírunk el egyszerre (a támadóérték ekkor sem gyenge!).
Mire lvl60 fölé jut egy sura, el tudja dönteni melyik a neki való
Mosolyog
Skillek:
1. Mester: Elvarázsolt Penge
2. Mester: Félelem
3. Mester: Elvarázsolt vértezés
4. Mester: Sárkányörvény
5. Mester: Ujjcsapás
Szükség esetén a sárkányörvényt a Félelem után is megcsinálhatjuk, de
hamarabb nem ajánlott! Az ujjcsapást nyugodtan hagyjuk a végére,
szörnyek ellen használhatatlan Mosolyog
Ilyen felépítéssel kezdetben (lvl45 fölött) lóhátról leszünk a legjobbak, minél hamarabb szerezzük meg a warlovat!
Full PvP kardmágus
Ezt csak bátrabbaknak ajánlom. Aki teljesen PvP-re épít karaktert,
sokkal jobban jár egy Fekete Mágussal. A kard sura végig gyengébb lesz
tőle, de idővel szörnyek ellen is nagyon jó lehet (mindenesetre a
hasonló harcostól mindenben jobb lesz Mosolyog). Mindenképp érdemes
mérlegelni!
Státusz:
Mivel a védő készségeket sokáig hanyagoljuk, sok VIT-re lesz szükség a
megfelelő védelem érdekében. Kezdetben VIT-et és ERŐt-t rakjunk, 2:1
arányban (több VIT) majd tele VIT után ERŐ:INT 2:1-et. Több INT-el is
próbálkozhatunk (1:1), jelentősen erősít a skilleken ám ekkor a
kardcsapásaink gyengébbek lesznek; ez egyéni ízlés kérdése.
Készségek:
1. Mester: ujjcsapás
2. Mester: sárkányörvény vagy varázslatkioltás
3. Mester: varázslatkioltás vagy sárkányörvény
4. Mester: Elvarázsolt penge
5. Mester: Félelem (sokan a vértezést javasolják, de a félelem jobban véd és többfunkciós!)
"Hibrid" kardsura
Ez a fenti 2 variáció keveréke bizonyos fokig, közepes teljesítményt
nyújt szörnyek és játékosok ellen is (eleinte). A Test harcostól jobb
teljesítményt nyújthat mindenesetre!
Státusz:
VIT és INT 1:2 arányban. Tele INT után VIT és ERŐ 1:2 arányban.
Bátrabbak tehetnek az ÜGY-re is pár pontot a jobb kitérés érdekében, de
kezdőknek ezt nem javaslom Mosolyog
Készségek:
1. Mester: Elvarázsolt Penge
2. Mester: Sárkányörvény
3. Mester: Ujjcsapás
4. Mester: Félelem
5. Mester: Elvarázsolt vértezés
____________________________________________________________________________________________________
BM Sura:Félelmetes erejű karakter, a kezdetektől fogva
lealázhatja sajátszintjének harcosait, ninjáit, meg végülis bárki mást
(hasonlóanfelszerelve, persze). 1-1 elleni harcban a legjobb, persze
másképp isépíthető. Azért vigyázzunk, bármikor előkerülhetnek holmi
vadállatgazdag harcosok +9 szerelésben Méltó ellenfele lehet az íjász,
vagy egyes sámánok, de inkább csak magasabb szinteken.
Egy nagyobb és egy kisebb hátránya van: borzasztó rosszul szintel és
farmol (kezdetben még jó, de pl metinek ellen mindig gyászos) és PvP-ben
néha sok drága kék pot kellhet, hogy kihozzuk belőle a maximumot (ami
viszont nem kevés!).
Itt jegyezném meg, piros és kék potból is a kicsi jön ki a legolcsóbban,
a nagyobbakat csak a kényelmük és a helyhiány miatt érdemes venni
(kevesebb kell belőle).
Előnye kardsura, tőrninja és harcosok ellen elsöprő, akár az íjászé. A mentálharcos híres Erős Teste mágia ellen hatástalan!!
Azért vannak helyzetek, ahol nagy gondban van.. erről a készségeknél.
Építése
VIT és INT szükséges, amíg mindkettő meg nem telik.Általában az 1:2
arány a divat, esetleg ügyesebbek a full INT-et (1-2ilyen suráról
hallottam, ők dícsérték).
Láng lelkével kb 2:3 arányt találtam a legjobbnak, ennél kevesebbVIT-tel
egyre több harcos vert meg, majd ismét több VIT-tel javult ahelyzet.
60. szinten, teli VIT és INT után ÜGY-et adjunk, tovább erősíti
askilleket, növeli a védelmet, kitérést! A ERŐ úgysem érne semmitmagában
azon a szinten, mikor mindenki 500+ védelemmel rohangál...
Persze a harci ló után egy kis forint-befektetéssel variálhatunkVIT-INT
és VIT-ERŐ buildek között ha egy ideig szintelgetni szeretnénk.
Tartsuk észben, hogy a kard ellenére ez egy mágus! Fegyverét
inkább"varázspálcának" használja, kiválasztásnál a mágikus
értékrefigyeljünk! Lvl 25-től párban jönnek a kardok, és mindig a suráké
azelső. Tehát a 32-es kard a 25-ösnek "harcos" megfelelője!
Egyformák,csak a fizikai és mágikus erő van felcserélve rajtuk. A
Telihold-kardalapjában véve szintén a surának kedvez, annál a
készség-értékrefigyeljünk vásárláskor.
Ezüst, Másfélkezes, Véres, Repülő varázsló, stb a surák kardjai. A
jómágust nem érdekli, mekkorát üt vele (lovon úgyis kap jó sok
ERŐ-t.Lóról szinteléshez viszont érdemes egy harcos-kardot
felplusszolni,hacsak nincs jó FMS-ünk)
Láng lelke: A harcosok szerint utálatra méltó dolog, ajáték messze
legjobb párbaj-készsége. Ki/be kapcsolható skill, devigyázzunk, mert
újratöltése van, ha kézzel kilövöd, vagy MP-hiánymiatt áll le, egy ideig
nem lehet újra hívni.
Önálló életet él, nem baj ha épp ütik a fejed vagy bénítva vagy, őminden
3mp-ben kiválaszt magának egy célpontot (magától, sajnos sokszora
leggyengébbet vagy épp már haldoklót, de természetesen csak abeállított
PvP-módnak megfelelőt), és beledurrant egy elég szépet.
Emiatt szörnyek közt nem lehet vele normálisan PvP-zni, főleg azokat
támadja. Ha terepen kell verekedni, keress gyorsan szörnymentes helyet!
Ugyanez a helyzet, ha valakit meg akarsz verni a tömegből városban, stb -
el kell csalni üres helyre!
Kegyetlen játékosnak jobb, ha a sarokban kéznél van a PvP-mód
állítómenüpont, csak ezzel lehet valemennyire irányítani a szellemet.
Lóról látszólag működik, de olyankor nem sebez!
Szintelni is jó, ha nagyobb szörnyek ellen megyünk. Márpedig
kezdetbenazok jobb XP-t adnak, aztán majd ott lesz a harci ló a
megnöveltERŐ-vel.
A Sötét kő lassan tüzel és tölt újra, defejlesztve igen erőset üt, tehát
főleg párbaj elejére, vagy céhesháborúba való. Egy ellfenfelet sebez
meg.
A Lángcsapás -ra kell legalább egy pont, mivelcsak ez a skill löki fel
az ellent. Masterelni 3-4 skillként érdemeslegfeljebb, mert bár PvP-ben
jól használható több célpont ellen (is),nagyon be kell gyakorolni,
pontosan milyen messze hat! (Kb lánglelke-hatótáv)
A Szellemcsapás nagyobb területre hat, degyengébb - viszont jó eséllyel
lelassítja az ellelfeleket - ez jóljöhet párhajban is, a harcos ütéseit
kerülgetve. Több karakter ellenharcolva jó taktikai skill, mivel
tömegesen is lassíthat, illetvesebezhet. Könyvét általában fillérekért
lehet beszerezni.
A Sötét támadás egy gyorsan újratöltő és gyorsan elsüthető készség, közepes erővel és lőtávval. Egy ellenfelet sebez meg.
|
|||||||||||||||||||
Shaman:Bár jogtalanul mellőzött szereplők és megérdemelnének két |
![]() |